Een Renaulutionair logo | My Renault

Een Renaulutionair logo

We slaan een pagina om in de geschiedenis van Renault. De bekende ruit, het iconische symbool van het merk sinds 1925, maakt een revolutionaire evolutie mee en ontpopt zich tot diamant. Met deze sterke visuele identiteit wil Renault zich volop op de toekomst afstemmen.

.

Het nieuwe Renault-logo is pas onthuld. Het is uitgepuurd en in lijn met deze tijd, en het brengt tegelijk ode aan het rijke verleden, terwijl het zich al verankert in de toekomst. Deze imagoverandering past in de zogenaamde “Renaulution” of de Nouvelle Vague, de strategie van de groep, afgestemd op de versnelde transformatie van de mobiliteit van morgen.

Een ruit in diamant geslepen

De ruit van Renault is hertekend in de vorm van twee kruisende diamanten en blijft heel herkenbaar. Een vervorming was sowieso geen optie. De lijnen zijn puur en sober, met een “flat” design dat perfect is afgestemd om toegepast te worden op alle mogelijke dragers en digitale media: schermen in de wagens, smartphones, apps …

Gilles Vidal, directeur Design,
presenteert het nieuwe logo van Renault

Nieuw logo, nieuwe waarden

De twee met elkaar verweven diamanten kristalliseren de visie van de Groep en illustreren de sterke waarden die Renault wil belichamen en vervoeren met zijn Nouvelle Vague, waarin beweging, interactie en complementariteit een belangrijke rol spelen.

2022

.

We hebben het nieuwe logo alvast kunnen bewonderen op de Renault MEGANE E-TECH ELECTRIC en op het prototype van de RENAULT 5, een nu al zeer gegeerd full elektrisch model. Om de eerste wagens met het nieuwe logo te zien, is het nog wachten tot in 2022. In 2024 volgt dan de complete relooking van alle Renault-modellen. De toekomst ziet er dus briljant uit!

--> -->

Word Renault ambassadeur !

U heeft geen toegang tot dit formulier.