My Renault

Tijdens het interbellum werden auto’s – die toen nog voor de elite waren voorbehouden – iets betaalbaarder. Op hetzelfde moment zag Renault zijn verkoopcijfers stijgen door de ontwikkeling van een reeks karaktervolle designwagens: de Renault Grand Luxe auto’s. Verlengde motorkappen, bijzonder luxueuze interieurs, een opvallend koetswerk, ... We zetten deze prachtige oldtimers, waar vele verzamelaars van dromen, met plezier nog eens in de schijnwerpers.

  • 1922
  • 1923
  • 1927
  • 1929
  • 1930
  • 1932
  • 1933
  • 1934
  • 1935
  • 1938
  • Renault 12CV Type JM

    Van 1909 tot 1922 werden verschillende modellen van Renault 12CV op de markt gebracht. Deze wagen was de eerste echte Renault Grand Luxe.

  • Renault 40 CV Type LMC

    Als de belichaming van pure luxe was Renault 40 CV een gigantisch succes tussen 1908 en 1928. Dit model was bijzonder populair wegens zijn comfort, veiligheid en elegantie. Tussen 1920 en 1928 was hij zelfs de officiële wagen van de Franse presidenten.

  • Renault Vivasix

    Renault Vivasix werd tussen 1927 en 1934 in Billancourt geproduceerd en was verkrijgbaar in twee modellen. Type RA was een luxueuzere wagen en Type PG een eenvoudigere, meer toegankelijke versie.

  • Renault Vivastella PG2

    Vanaf het einde van de jaren 1920 stond het achtervoegsel ‘stella’ symbool voor een hoogwaardige afwerking. Vivastella, de opvolger van Vivasix, kreeg al snel het prestigieuze gezelschap van Monastella en Reinastella.

  • Renault Reinastella RM1

    Reinastella werd in 1929 voor het eerst aan het grote publiek getoond en moest de 40 CV doen vergeten. In dat opzet slaagde hij met verve, want ook Reinastella schopte het tot officiële presidentswagen van Frankrijk.

  • Renault Primastella coach cabrio

    Primastella, die van 1932 tot 1934 verkocht werd, was eigenlijk een kortere en sportievere versie van Vivastella met het koetswerk van Monastella.

  • Renault Vivaquatre BDH1/2/3/4

    Renault Vivaquatre rolde tussen 1932 en 1939 van de band en wist het publiek voor zich te winnen door zijn betrouwbaarheid, stevigheid én eenvoudige, elegante looks. De achtersteven had veel weg van een zwaluwstaart.

  • Renault Nervastella ZD2

    Renault Nervastella kreeg dezelfde zescilindermotor als Vivasix, maar haalde voor zijn koetswerk de mosterd bij Vivastella. Alleen werd de motorkap verlengd, waardoor hij er nog majestueuzer en krachtiger uitzag.

  • Renault Nerva Grand Sport ABM3

    Als sportievere versie van Renault Nervastella wist Nerva Grand Sport zich van de concurrentie te onderscheiden in tal van races, vooral dankzij zijn winst in de rally van Monte Carlo in 1935.

  • Renault Suprastella BDP1

    In navolging van 40 CV en Reinastella moest ook Suprastella een wagen met presidentiële allure worden. Maar helaas leed deze krachtpatser onder het begin van de Tweede Wereldoorlog en liep de productie slechts een jaar, van 1938 tot 1939.

Word Renault ambassadeur !

U heeft geen toegang tot dit formulier.