My Renault

F1 weldra weer van start

De hele F1-wereld maakt zich weer op voor een nieuw seizoen. Het Renault F1 Team kan alvast niet wachten om de motoren opnieuw te laten brullen!

Renault F1 Team maakt zich op voor vijfde seizoen

Sinds 2016 is het Renault F1 Team weer in de pits te vinden, en in 2019 behaalde het zelfs de vijfde plaats in het constructeurskampioenschap. Op dit moment treft het team dan ook de laatste voorbereidingen voor de officiële start van seizoen 2020. Dit jaar maken ook twee nieuwe grand prixs hun opwachting. De eerste grand prix van het seizoen: Melbourne op 15 maart. Dat de beste moge winnen!

Fans zitten op het puntje van hun stoel

De F1-fans, de renstallen, de constructeurs, de technici, de coureurs ... Iedereen die ook maar iets met de F1-wereld te maken heeft, kijkt er reikhalzend naar uit. Wat het nieuwe seizoen 2020-2021 zoal in petto heeft? Wel, na 35 jaar afwezigheid keert de F1 eindelijk terug naar Nederland. Daarnaast strijkt het circus voor het eerst neer in Hanoi (Vietnam) en is Duitsland van de racekalender verdwenen. Er is dus verandering op komst!

Daniel Ricciardo

Esteban Ocon

Een vurige Frans-Australische tandem

Ook bij Renault zit er verandering aan te komen. De Australiër Daniel Ricciardo neemt voor het tweede seizoen op rij plaats achter het stuur van de nieuwe Renault-eenzitter. Naast hem schittert de getalenteerde Fransman Esteban Ocon, die terugkeert naar de formule 1. Nico Hülkenberg zegt de F1 dan weer vaarwel na drie seizoenen bij Renault. Ons jonge, Frans-Australische team kan haast niet wachten om ook dit seizoen de circuits bocht na bocht te bedwingen. Wij duimen alvast!

R.S.20, de eenzitter die dit seizoen over de circuits zal scheuren

Op 12 februari lichtten we al een tipje van de sluier op en kreeg de wereld de nieuwe R.S.20-eenzitter deels te zien. De jongste aanwinst van Enstone en Viry-Châtillon bouwt verder op de R.S.19, die zelf ook heel wat wijzigingen onderging op het vlak van performance, aerodynamica, carrosserie en vermogen (950 pk). De versie voor 2020 maakt nu gebruik van de Renault R-Tech 20-aandrijflijn. De grootste ommezwaai staat de F1-wereld echter pas in 2021 te wachten, wanneer er een nieuw technisch reglement van kracht wordt. En dat zal pas écht een revolutie op gang brengen en een grote impact hebben op het design van de eenzitters!

“UITERAARD ZIJN WE AMBITIEUS VOOR 2020, MAAR WE HOPEN TOCH DAT HET SNEL 2021 ZAL ZIJN. WE DENKEN DAT DE NIEUWE EENZITTER DRASTISCH ZAL VERANDEREN!”

zo wordt bij de Renault-renstal beweerd.
(Marcin Budkowsk, CEO Enstone)

Bent u een rasechte F1-liefhebber?

Ontdek dan hier de kalender met alle grand prixs van 2020

Maak kennis met het duo van het Renault F1 Team

Word Renault ambassadeur !

U heeft geen toegang tot dit formulier.