My Renault

E-STOR-snellaadsysteem

Vandaag gaat een batterij van een elektrische wagen gewoonlijk zo'n acht tot tien jaar mee. Maar ook na die periode zit er nog meer dan voldoende vermogen in. Daarom wilde Renault een manier vinden om dat vermogen verder te gebruiken en de batterijen zo een tweede leven te geven voor ze gerecycleerd worden. Dat kan nu dankzij het E-STOR-systeem dat Renault samen met Connected Energy ontwikkelde.

Hergebruik is veel ecologischer

Als pionier en toonaangevende speler op de Europese markt voor elektrische voertuigen weet Renault al lang hoe belangrijk het is om de batterijen van elektrische wagens te hergebruiken om energie op te slaan. Het merk bedacht dan ook verschillende oplossingen, zoals gebruik in woningen, op industriële sites ... Zo ontstond ook het idee voor E-STOR, een snellaadsysteem voor elektrische voertuigen dat werkt op oude Renault-batterijen.

e-stor

Het perfecte voorbeeld van de kringloopeconomie

Dit unieke systeem maakt gebruik van afgedankte batterijen van elektrische Renaults om energie op te slaan via een voeding met laag vermogen. Zodra de batterij weer vol is, kan ze de opgeslagen energie onder hoog vermogen vrijgeven. Deze oplossing is bedoeld om elektrische voertuigen snel te kunnen opladen, vooral op plaatsen waar een rechtstreekse aansluiting op het net simpelweg te duur zou zijn. Zo slaat E-STOR maar liefst drie vliegen in één klap: er wordt een economisch verantwoord én milieuvriendelijk netwerk van oplaadpalen ontwikkeld om elektrische wagens snel op te laden!

charging

Een veelbelovende toekomst

Er werden ondertussen al twee E-STOR-stations geïnstalleerd in Duitsland en België, maar Renault wil nog veel verder gaan en dit concept ook uitbreiden naar andere toepassingen. Zo kunnen de E-STOR-systemen op termijn een bron van alternatieve energiebevoorrading zijn voor gebruik in woningen, bijvoorbeeld tijdens de piekuren. Wordt vervolgd!

e-stor

Word Renault ambassadeur !

U heeft geen toegang tot dit formulier.